Pénzügyek, célok, É.L.E.T.

Blogom lényege pénzügyeink tervezésének dokumentálása és publikálása mások számára. Azért osztom meg másokkal is ezeket az információkat, hogy legyen példa... Mire? Arra, hogy hogyan kell a pénzzel bánni, vagy arra, hogy hogyan nem szabad a pénzzel bánni... Hogy melyik lesz, rajtam/rajtunk múlik, pénzügyeink nyitott könyv lesz mindenki számára. A mai világból hiányzó őszinteséggel bevállalom jó és rossz döntéseinket egyaránt. Aztán, hogy a kezdeti lelkesedést meddig tudom fenntartani... ;) U.I.: Persze a tisztelt adóhatóság emberei legyenek tisztában azzal, hogy ez csak egy fikció, bármilyen személy anyagi helyzetével való hasonlóság csak a véletlen műve...

Befektetés és hitel

FusionCharts.
 
View XML for the above chart

Linkblog

2012.03.16. 10:02 DemjanJr

Újra itt...

2012. március 16... 2 és fél éve nem írtam a blogra...

Hmmm... Hát a történet nem úgy folytatódott, mint ahogy azt az előző blogbejegyzésben reméltem... A párommal szétmentünk, a vállalkozásból kiszálltam... Paff...

De az élet ilyen... Adja a pofonokat, nekünk pedig állni kell!

Elég kemény volt az elmúlt majd' egy évem, az addig tervezett életem "építményei" gyakorlatilag összeomlottak, hirtelen minden, amiben hittem, amiért dolgoztam, amiért tettem... köddé vált.
A munkahelyemen is valahogy átment minden céltalanba. Nem miattam, hanem a közvetlen vezetésünk valahogy nem foglalkozott azzal, hogy mit csinálunk. Ez lehet, jól hangzik elsőre, azonban valójában nagyon-nagyon rossz: Céltalanná válik az életed. Miért kelsz fel reggelente? Azért, hogy bemenj, aztán hazamenj? Mit csinálsz a munkahelyeden? Semmit? Remek!
És mivel tetéztem a dolgokat? Kontrollálatlan költekezéssel...

Így sikerült elérnem azt, hogy ma egyedül vagyok, a munkámban nincs sikerélményem és anyagilag is zsákutcába vezettem magam...

Csodás dolog... De mit lehet ilyenkor tenni? Leülni és újratervezni az életet!

Nyilván a blog témája miatt a három problémás terület közül itt a pénzügyi problémámat tervezem újra és valósítom meg.

Nézzük is, hogy mi a helyzet ma:

1 háztartás, 1 fő, átlagéletkor 30 év.

Vagyon: 
 

  • Saját tulajdonú lakás
  • 2.400.000 Ft unit linked biztosításban.

Hitelek:

  • 8.000.000 Ft hitel a vállalkozás kapcsán
  • 1.500.000 Ft hitel az autón (devizaalapú CHF)
  • 700.000 Ft folyószámlahitel


Bevételek:

  • 325.000 Ft nettó fizetés
  • 54.000 Ft hiteltörlesztés segítség
  •  

Összesen 379.000 Ft

Kiadások: 


KGFB: 1.567 Ft
CASCO: 4.842 Ft

Autó hitel: 49.000 Ft
Lakás "hitel": 40.000 Ft
Közös költség: 12.857 Ft
Gáz, melegvíz: 15.000 Ft
Víz: 2.376 Ft
ELMŰ: 6.500 Ft
Lakásbiztosítás: 2.523 Ft
Internet: 7.100 Ft 
Kondibérlet: 12.000 Ft

Könyvelés 5.000 Ft
Céges hitel: 54.000 Ft
UL Biztosítás: 31.934 Ft

UL Biztosítás 2.: 26.500 Ft

Összesen: 271.199 Ft

Bevétel - Kiadás: 379.000 - 271.199 = 107.801 Ft

Így áttekintve nem is olyan vészes a dolog... Havi 107.801 Ft a négy szakaszos módszert alkalmazva 3.368 Ft napi pénzt biztosít. De ilyenkor jön mindig az, hogy én ennél többet akarok, a jó, az még nem kitűnő! ;)
A 271.000 Ft-os kiadás ugyanis rengeteg!!! Sőt, ennek "felépítése" is érdekes: Kb. 40% hiteltörlesztés, 20% hosszú távú megtakarítás és csak a maradék 40% az, ami "egyszerű" költség.
A bíztató a dologban, hogy 2012. augusztusában lejár az egyik UL biztosításom, így augusztustól +31.934 Ft marad a zsebemben. 2013. áprilisában pedig az autó hitel jár le, az még +49.000 Ft!!! Azért a jelenlegi helyzetemben nagyon irigykedem a jövő áprilisi önmagamra, amikor is még 90.000 Ft többlet áll majd rendelkezésre! :)

A céges hitel is - ha minden igaz - eltűnik a tavasz/nyár folyamán, átvállalják helyettem... Ez bíztató, bár tény, hogy most sem én fizetem, pontosabban minden hónapban megkapom az előző havi törlesztés összegét... Kicsit macerás, de jobb most egyelőre nincs.

Másik extra még, hogy a céges hitel lezárása mellett a másik UL biztosítást akár díjmentesíthetem, amíg azt nem érzem, hogy kellőképpen megerősödött az anyagi hátterem. De ez nem rajtam múlik, első körben a hitel legyen lerendezve.

Lényeg a lényeg, 2012 márciusában újra beizzítottam a régi, 4 szakaszos rendszert, március ugyan még vegyesen, április viszont már újra erősen kézben tartott pénzkezeléssel fog telni!
(Emellett pedig a munkámban is ki vannak tűzve a célok, a magánéletemben is céltudatossá váltam... Issszonyatosan jó év lesz 2012! ;) ) 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://penzugyeink.blog.hu/api/trackback/id/tr254319919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása